SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Monday

SaLaM AidilAdha



Salam Aidiladha...raya pada tahun ini aku berkesempatan beraya di Kg.Melayu (belah myHub) dan kg. aku di Jelai, Gemas...N.Sembilan. Mak mentua aku masak ketupat, kuah lodeh, rendang daging dan yang paling aku suka sambal goreng....huhuhu sedap sungguh...nanti mak buat lagi ye....menantu mak ni malas betul nak tolong...mintak maaf mak x dapat tolong... anak manja mak keje hari tu...dan rin baru balik dari kursus....


dah makan gambar lupa pulak nak snap....maklumlah lapar.....hehehe


Kul 11.30pg aku bertolak balik ke Jelai....alamak!!!!! bl x rancang perjalanan terpaksalah redah jem kat tol skudai ...jem gile....dahlah panas......ingatkan tol saje rupanya selepas Sedenak jem lagi ada xcident huhuhu nilah sbb kalau x rancang perjlanan...




Ok...layan gambar yang x berapa kena....utk raya haji


adik cetet Nazar Ikram Daniel


Cetet ngan atoknye baru bangun tido...x nak ngan org...geram!!!!!!





Nazar Iman (Baju Hijau) dan Nazar Azri (Baju Merah)




aku dan Ikram...ada bakat x...



Ni anak sepupu aku...kiranya anak buah aku yang pertama....haziq...comel ikut rupa maknye....Nurul Mazanirwana

aku sampai jelai dalam kul 3.30 petang....untuk juadah raya haji mak menyediakan nasi ayam dan nasi impit, rendang ayam, kuah kacang, sup tulang...dan pengunyah mulut.... kekacang...banyak ayah beli....tp yang x bestnye mmg aku betul2 lupa nak snap....aku dh ingtkan myhub dia pun sama terlupa....


aku balik ke Johor Bahru pada hari Ahad jam 1.40pm....tiba di tol tangkak dah jem....

tol tangkak dah jem
nak masuk tol b.pahat jem...myhub break emengncy....
rupanye xcident....6 buah kete kalau x silap lah....termenung diorag



Raya Haji pada tahun 2008

Pada tahun lepas mak dan abah mentua aku gi haji....x de pa nak cite...mak dan abah pun selamat pergi dan pulang ngan wajah berseri-seri....
layan gambar....



Kak Ngah (kakak ipar) dan a.azam (suami k.ngah) bergambar ngan abah dan mak



gambar beramai-ramai

mendoakan kesejahteraan mak dan abah



mak dan abah



mak dan abah sebelum bertolak menunaikan ibadah haji



tamat sudah....banyak nak upload gambar tp internet lembab gile...ni jelah yang dapat.......







Thursday

NganTuk

Aku dh x larat .....mata dh berat....nak tido.....badan masih letih......esk raya...x de persiapan pun
aku buat.....x sabar nak balik jelai....tp jumpa family mentua dulu.....makan2 baru bertolak
balik...kalau x de halanganlah.....esok x pasti blh update blog atau x...sbb rasanye kat umah mak
x de line....huhuhu...tunggullah hari minggu ni....kalau tahap kemalasan x menguasai diri.....

MaLam Akhir & PeNuTuP

Malam BBQ...best ooooo...malam akhir ngan pserta kursus....


ikan pari bakar

pencuci mulut dan penambah berat badan

Pak Abas dan JPAM, Mersing...jasa ko....orang amat lah kami hargai



Pegawai-pegawai ni buat persembahan 10 budak hitam



Hadiah karoeka, kawad berkumpulan terbaik dan sukan....
Penutup Perbarisan....tok penghulu menggigil



Tamatlah sudah latihan 24 hari


x sabar nak balik ni....aku lagilah x sbr nak balik.....rindu MyHub....




pendatang....anjing ni sungguh jinak ngan p.abas....kalau ko masuk PKPI jangan bawak kete laju2...nanti dia kejar....
Johny @ Nonny....ha3
anjing betina tp kadang2 blh jdk jantan.....














MeNemBak


Pelatih bersedia utk bertolak ke Kluang
pada jam 6.00 am

Sebelum latihan kenalah sarapan dulu....kan x de tenaga



Penerangan dari pengasuh yang bertugas

Demo


Pelatih bersiap sedia menembak

Tempat target

K.atie mencuba pegang M16


Aku dan K.atie
Aku dipaksa mencuba tp mmg best oooo.....mcm nak cuba lg sekali je....


Abang2 tentera menunggu giliran....

Banyak2 aktiviti di PKPI nilah yang paling best....walaupun pada mulanya aku x nak menembak...hasil paksaan p.abas dan beberapa pegawai tertinggi tentra...aku berjaya gak menembak 10 butir dalam jarak 1oo m...walaupn sasaran nye banyak kena bukit....ha3...video menembak nnti aku upload...best bunyi m16







video

LaiN2 AktiViti

En. Zali tgh sapu sampah


Bergambar dengan P.Awi (Profesor Hutan)

mcm keje sawit lak ko org ni ye...kumpulan 2


Aktiviti petang sukan bola tampar



Kontrak MBJB ye...ampun......




En. Nordin(baju oren) timb.pengarah PKPI



peserta tgh menyanyikan lagu NegaraKu




Aku posing baik punya................








Aktiviti latihan kawad







































Ceramah.....masing2 dh ngantuk ni

HaRi PeRtaMa Di PKPI




Dalam kul 4.30 jurulatih mengarahkan peserta ke tepi laut utuk aktiviti seterusnya



Nadia posing dibelakang peserta kursus
Cantik x ...gambar ni sedi yang tolong snap

En.Musa, jurulatih PKPI sedang memerhati peserta buat istana pasir


Kumpulan 3



..........aku sampai di PKPI (PuSAT Kecemerlangan & Pembangunan Insan) pada 4.15pm....keadaan cuaca yang x menentu, kejap hujan kejap panas......aku dengan keadaan x berapa merelakan hati tabah menjalankan tugas...sebenarnya teringt MyHub....baru satu hari....peserta ni nak dekat sebulan duk kat sini.....ha3..tp x pe nasib baik ada adik aku yang sanggup meneman aku bertugas...bukan apa ooo takut....maklumlah penginapan kat tepi hutan dan berdepan ngan laut.....




A Frame....




Nilah tempat tinggal aku......Danga VIP ......orang tertentu je yang boleh duk sini...
aku ni VIPke? Ha3...jgn mare ye BOS....