SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Monday

HiJauKan RuMah

atas teguran adik aku...yg menyatakan umah aku mcm asrama kosong je...mana x nye...ada kat dpn umah, rak kasut...basikal 2 biji...pokok2,bunga2 non ado...yg ado rumput yg dah panjang punye malas nak mencabut...hehehe....

so sejak awal tahun...belilah pokok2 sikit...suh mak tanam...gigih bawak dari kg ke JB... ko ado wat...penumpang kete aku pasu2 kat belakng...hehehe....


ni bulan lepas aku balik...teman mak belik orkid...
memula x nak beli...tp dah terbeli sudah....


tp aku x beli orkid...x de tempat lah nk letak...
nk kene beli tempat orkid lagi...
aku beli pokok keladi yg senang jg....


mak aku sibuk memilih...
adik aku belikan 2 jenis orkid buterfly....



poko apa ntah namanye...aku panggil pokok burung mesyuarat...
dh tanam...tp lom ada burungnye...



beli pasu lak...ni smua aku beli kat bahau....
murahlah sikit dari jb....



nilah hasil tanaman aku...eh mak aku yg tanam...
aku jg je...siram 3 ari sekali...
mcm srnok tgk pokok2 ni membesar....




ni bulan last aku bawak dari kg...4 pasu k...tp pkok keladi 1 dh mati...coz aku letk kena ngan cahaya matahari...x leh beb...manja pokok2 aku ni...x leh kene cahaya matahari...



2 comments:

eMMe said...

dulu rajin... tanam pokok bunga
lelame tak jaga, takde dah bunga..
skrg ni takde masa dah..
Erienz, kite balik Jelai ari tu
abg kite ngundi..

Ema Rie said...

saya pun ada masa nak berkebun... kalau time malas memang tak la..

salam singgah... jemput ke sini... http://emashaklee.blogspot.com/

FB : https://www.facebook.com/MummyMa.DaddyRie.Shine