SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Friday

Alhamdulilah....rezeki yang tak disangka...

Assalammualaikum...camna ye nak mula cite, sbnarnye kekuatan nak memberitahu di alam maya ni mcm x de, takut jadik mcm dulu...rezki x menjadik, tp yelah, tu smua kuasa Allah...yang lebih mengetahui...so kite sbagai hamba-Nya perlulah reda dengan ketentuan-Nya...




Alhamdulilah rezeki lps raya, aku disahkan mengadung, now 7 week ++...perasaan rasa macam x cayaje...aku test UPT slps period aku x dtg pada 13 Ogos 2013, period aku mmglah teratur sllnye dan akan dtg awal 2 3 ari, tp bulan 9 period aku x datng2 sehingga pada 13hb/9...knp lak erk...upt mmg ada di dalam laci, so tido malam 13hb tu pun  x lena, sbelum subuh aku dh sedar, dan berkobar2 utk menshishi kat upt...hehehe...tp x lah xcited, taukan diri ni mmg susah nak lekatkan...tp syukur alhamdulilah, x lh lama tunggu, tgk garisan 2 muncul, jelas ok, maybe yg taun lps masa aku test upt tu dah xpired, tu yg lambat nak detect, smpai 3 kali beli upt...poyo masa tu...x tau kan...skrang x dolah aku nak beli lagi...sah2 jelaskan...dlm bilik air menitik air mata aku...rezeki yg x disangka, baru merancang nak makan ubt2 kesuburan...

waktu pepagi, gigih snap gambar pd 14/9 (Sabtu)...trus hubby segar lps bangun subuh, padahal malam td tido lewat...ingt nak smbung tido lps subuh, cannot lah syg x bagus tido lps subuh...hehehe...

pada mulanye aku saje nk surprise kat hubby, x nak kejutkan dulu, tp aku x sabar2kan kejutkan juga, tunjukkan upt, trus segar masa tu....terharu ok aku laki bini, mcam x cayaje,  setahun lbh gak tunggu lps aku gugur bulan 5 taun lps...
 
memandangkan ak dh 3 series, kenelah ambik suplemen untuk bby, so 17/9 aku ke klinik raswati di setia indah untk ambik acid folic  (kuatkan kandungan)...aku x lah wat upt, bagtau doktorje, upt positif dan doc pun bagilah tau usia kandungan aku dah berapa minggu...so x delah pengeshan apa2kan....hubby Tanya betulke ngandung...ha3 ...betullah, nnti tunggu minggu dpn scan utk mgesahkan...harga konsultan dan ubat RM30...opis hubby bayar....
 
minggu dpnnye 25/9 aku ke klinik abriza di taman perling, senang kat sini dh ada rekod aku...kali ni aku nak scan...nk cnfrmkan betul2...hubby asik tanyaje bile aku nak gi scan...mula2 scan x nampk, padahal sebotol mineral kecik aku telan, x cukup gak, doctor suh minum 1 cawan air lagi, lps tu kene tunggu 15 minit...after 15 minit gilah scan, alhamdulilah nmpak seconitje...doc ukur janin dah 6 minggu...syukur sesangt...doc Tanya kandungan yg lps camna, aku ckp x de rezki, setahun lbh baru lekat balik...doc pun Tanya dalam masa terdekat ni ada nak jalan jauhke...aku ckp ada, nk balik raya haji di n9, tp naik kete sendirilah...doc bagi ubt kuatkan kandungan...so chekup kali ni RM89, bayar sndiri ok, bukan biayaan opis hubby...hehehe...


ni gambar ptg semalam...gemuk x aku...mcm gemukkan...tp timbang x naik pun..takut aku nak makan bnyk2, tau2jelah aku ni dah tahap obesity...makan jagn ikt nafsu ok...lagipun aku kene gak morning sickness, pepagi mst aku muntah...x leh lewat makan..cpt sngt masuk angin...nak muntah ok...lunch kl x makan aku nk muntah gak, kl makan muntah gak...ptg bile blik dari keje dh x suka nk jenjalan kat shoping kompleks, nk balik terus umah...ptg mst x tau nk makan ape...nk mask sngt malas....tghari mcm berkobar2 nk mask...ptg balik nak beli bahan mentah pun x ingin, apalagi nak masak...



time snap gambar ni, pert tgh kembung, keras, sbb lunch aku lapo...tp malas nak beli makanan, minum lah teh o cicah biskut...sedap...sekali ptg masuk angin sudah...trus rasa lemah badan...nak baring..hubby antar aku balik dulu, baru dia gi beli makan kat luar...ni kl orang yg kurus nk masuk 2 bulan bukan nmpak sngt pun, aku ni lemakje yg lbh...padahal 2 bulan pun lom masuk lagi...minggu dpn nk wat buku merah...camna lah erk...pengalaman tu...kene hadap ngan nurse, doctor, minum air gula, cucuk, ambik darah...mst seronk...harap aku x de masalah lah...
 
 
ok kenkawan doakan aku menghadapi kandungan ni ngan selamat...7 bulan lagi...pejam celik x lama lagi tu...huish, tetiba rasa takut nak bersalin....huhuhu....



nilah sy yag terlatest...

4 comments:

umie said...

Allahu Akbar..tahniah erienz, Alhamdulillah..dh lebih 7 thn menunggu kan..sy pn sama..faham sgt perasaan erienz..doakan rezeki kami pula lps ni ye..smga kehamilan erienz kali ni berjalan lancar dn dipermudahkan Allah..ameen.

erienz said...

Tima kasih, amin, sy doakan kalian ber2 dikurniakan cahaya mata....

yatt said...

tahniah.. jaga diri molek.. jgn buat keje berat... take care :)

eMMe said...

lame tak masuk blog Erienz, tetau je ade berita gumbira...

Inshaallah 9 bulan dlm kandungan, take care dear!

hepi 4 u..muahs!