SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Monday

Masak Memasak

Mmg seronk balik kampung...
nak2 dh lama aku x join kendurike yasin ke 
yg fmily aku buat...sllnye time mak aku bt aku x balik....
so kali ni mak aku rancang buat kenduri kesyukuran wat adik aku
yang dapat 5A..Nisha namanye...
aku pun mmg ambik kesmptan bile bos cuti...
aku smbung dari Sabtu sampai selasa...
8 ~ 11/12 


 ari sabtu, pepagi aku dh dikerah membasuh pinggan mangkuk...
ayah x bag pakai polistrin...lps tu...jiran sblh umah dah dtag nak tolong...
so acik tolong kupas2 bawang yer...
aku lak, sangai kacang, gile lenguh tangan aku..

 time ni jiran tetangga dh ramai datang...
dapur umah fmly aku tu kecik...
duduk 5 orang, dah langgar2 bontot...
so aku ambik kesmpatan duk dpn jap...
lenguh kaki aku seh berdiri...
sll duk opis kan duduk je...
hehehe dasar pemalas....

 sblum nak duk dpn tu settle kan keje dulu...
ni pun keje aku...
menggoreng bawak...b4 tu aku dh goreng bawang putih...
ni tau nak wat pe?
letak dalam sup lah...

 smbil aku goreng tu...smptlah aku snap gambar
 bahan kisar nak wat rendang ayam...
mak ai cili api...ni kl lotak kat mulut leh pijar...


 tgk bertapa smpetnye umah...
smpai menyelit acik tu...
tu yg x sabar aku nak ke dpn tu...


leh sonym nak tunggu rodang masak...
aku cau dulu stlah slesai wat air, goreng popia dan epok2...
orang dh tolong kenelah sediakan santapan....


menu2 malam tu...nnti aku update n3 lain yer...


No comments: