SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Monday

Cite Raya Aidiadha....

Sungguh malas seh...baru terhegah nak update...ni disbbkan keboringan...bos meeting...hujan lak...dan ari ni berpose ganti, ni gara2 badan mcm dipam2 sejak balik dari terengganu...almaklumlah, jalan ngan family aku jenuh asyik berhenti makanje...tu smua sihat membesar bagaikan juara...

so sempena ari raya ni, walaupn dah lps 3 ari...aku nak ucpkan selamat hari raya aidiladha...moga pengorbanan kali ini diredai oleh Allah SWT...mst koorang smua dapat daging korbankan??? aku smlm balik pun mak bekalkan daging korban...aku request nak isi je mak...yg lai x nak...hahahah...

Hari Raya Aidilaha (Jumaat 10 Zulhijjah)

Aku kat umah ok...tp b4 tu aku masak utk makan petang...bukan utk raya tau...gatal nak masak masa tu, teringin makan ikan sardin, sayur bendi, goreng telur dan tempe...makan smpi senak....hahaha...so aku mmg idaklah msk utk raya...sbb frezer aku bt hal lagi...tokmo idup...hish...saje je nak suh wat hutang....sbb aku tau kl aku nak masak...mst bnyk lebihan barang yang terpaksa simpan dalam frezer...cuma pagi tu aku smpatlah wat spgeti blognis utk makan kat umah mentua...

lps solat raya...gerak umah mentua...MIL masak rendang, nasi impit dan yang pasti smbal goreng my favrute food...hehehe...kul 11 lbh gerak balik umah smula...tp singgah kat smart ingt nak cari karpap frozen, mak aku kirim...tp kedai tutuplah..hampa...

lps solat jumaat gerak semula ke kg melayu ambik mak dan abah bawak balik ke umah family aku kat jelai...mentua ikut sekali balik sbb esknye adik ipar aku nak ambik makabah bawak gi perak ada kenduri disn....aku dan hubby x lah ikut, sbb baru je lps gi terengganu...lainkali jelah...kl iktkan mmg nak je jenjalan...

so smpai jelai dlm kul 5 lbh...alhamdulilah jalan x lah jem...tp yang x tahan cuaca panas yer...smpai berbelang tempat yang aku pakai jam ni....mmg rasa letihlah...sbb bertolak dalam kul 3,perjalann menghadp matahari...kat umah family aku, mak masak soto...bestnye...lps tu ada ayam percik...makngah aku bagi...x lupa jg mak rebus tulang...mmg terbaik...

malam pulak beraya ngan baju tido...punye malas nak salin, apa x nye stakat umah mentua adik aku...bukan jauh pun..dekat2 situje...gear motor pun x smpat tukar....ok itu aku tipu...hahahah...tp mmg dekatlah...1 jalanje...5 minit pun x smpi....kl naik kete....

nak dijadikan cite...ayah adik ipar aku ni sedara mara ngan mak mentua aku...amacam..pusing2 sedara gak....tu yg ajak mentua aku beraya ke rumah mentua adik aku...baguslah...dah jodohkan....so balik dari umah mentua adik aku, abahmak makan sup tulang lak...aku kacau sikit2je...takut pening lalat nnti...

Esknye lak, mak aku masak ubi rebus...buat nasi lemak...nasib baik sempat siapkan...b4 adik ipar aku datang ngan tunangnye...sian adik ipar aku ni..mak aku x kasi balik jb beraya, aku pun x kasi gak..tu yag dia beraya umah bakal mentua..yelah mcm brpatah  balik...dan esknye nk gerak jalan ke perak lak...tu yang aku bawk mak abah balik umah family aku....suh jaja ambik kat umah jelaije...dekat sikit perjalanan...dah lah perak yang dekat ngan pulau pinang tu...jauh tu...aku lupa nama tempat tu...

Lps makabah dan adik ipar serta  bakal adik ipar bertolak dalam kul 9.30 pagi...aku, asben, mak dan adik aku bersiap utk gi tangkak...misi mencari kain untuk majlis cousin aku bulan 1 ni...tema dah lari dari cadangan, sbb berkenan ngan kain tu...hahaha..x pelah, baru gambar cantik...kl x dah sma ngan perantin...truz tenggelamkang....tema warna merah ikutkan...kain kali ni merah x bnyk..dan x berkenan...

hari ahad lak...ni mmg ari jem agaknye...ikutkan ari ni aku cuti aka isnin lah...asben lak x isi borang ct...so aku decide kejelah ari ni...sllnye kl aku balik kampung mst aku ct ari isnin, tu yng mmg x tempuh jem...waima pun kl aku balik ari ahad, aku akan balik pagi jam 11 gitu, tp rasanye lom pernah tempoh jem...so smlm kul 2.30 ptg bertolak...siap singgah tangkak lagi makan mee bandung...tp mmg taulah jem...tp x sangka lah keluar dari jaln belkang nak keluar jalan utama jem giler...dh lah nak berhnti petrns isi minyak...kul 4.30 baru masuk tol tangkak...

perjalanan ada sten tempat jem tetiba...rupanye lori lembab kat ats jalan...ada tu xciden...x teruk sangt orang tu...so smpai taman aku dalam kul 7 lbh...berhnti tapau bege...malas aku nak masak...hubby pn nak makan ringan2...

sekian cite raya aidiladha saya.....




4 comments:

eMMe said...

Salam Rienz, panjang citer raya Rin, hehehe... Me citer bese2 je..takde yg menarik pun.. mood tak brape nak raya... memandang kan condition diri tak mengizinkan.. kene byk rehat.. lepak2, santai2 je hehehe.. nak berdiri lame tak leh, nak jalan lama2 pun tak leh, nak duduk lame2 pun tak boleh.. rase nak baring lame2 je.. perot makin besar ni rin... raya depavali + awal muharram balik Jelai insyaAllah, kalo Me tak bersalin lagik... ada musim durian dengar nye...jom balik jelai! heeee~

erienz said...

x pe emme, yg penting twin sihat..rin x baliklah dear...maybe ujug bulan 11 baru balik...huhuhu...lambt betul nak bertemu jodh kite ni..rin balik, emme x balik...kat jelai, tgk rambutan bnyk...durian pun ada jugak..tp x de pokok durian kat umah rin...tunggu besan jelai 4 bagi, barulah merasa...

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

selamat hari raya haji jugak kat rin. singgah sambil leh berkenalan sekali. i follow.....

Unknown said...

Artikel yg panjang tapi agak menarik...

Baju Kurung Online