SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Tuesday

PARAM & Masak

Assalammualaikum...
alhamdulilah sudah hari yg ke-14...
japje rasanye kite berpose...
2 minggu lagi dh nak raya...

ni adalah first time aku wat n3 pasal pose...
tahun ni aku mcm biasalah...
bile ada kerajinan, aku masaklah...
kl x aku beli kat bazar...
dan sllnye blnja di bazar mest RM20+
dan dgn nilai RM20 dpt beli nasi 2 bungkus
x kirelah nasi brianike, kukus, ambang murah sikit...
nasi arab ditambah ngan juadah smpingan spt kuih muih...

dalam 2 minggu ni...dalam 3 x saje aku belanja bawah
RM20, yang lain semua RM20+...mahallah skrang...

so seingt aku, kali ni adalah yg ke-3 aku masak...
aku nak abiskan bahan mentah kat dlam freezer...
beli tp x masak...poyoje kan...
ingt menu ari ni ikan masak kicap, udang gorng kunyit...
labu masak lemak...tuje lah...cukuplah...
itupun dah macam bnyk...
nasi nnti kene masak ngam2...
jagan membazir...

semalam aku buka fish n chip...
pau sambal dan hubby nasi kukus...
fish n chip bagi hubby separuh...
sbb aku kenyang makan pau smbal...

sahur pagi td...rotije...
cukuplah utk alas prt...
yang penting ambik yg sunatje...



No comments: