SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Wednesday

cITe BaLiK KaMPuNg

Daripada hari Jumaat hinggalah hari Isnin aku bercuti...tu pun rasa x puas, padahal aku dan plan ngan myhubby bulan ni xyah balik kg. spen untuk raya nnti...tp apakan daya desakan adik dan nk makan durian punya pasal balik gak...yg pasti sapa x suka balik kgkan...


hari Jumaat, lps keje dh bertolk balik N9, sampai kg dlm jam 9.00mlm, lambat sbb berhenti makan....sambil berbual, ayah kopekkan durian, teruja punya pasal 1 gambar pun x de...sbb mcm orang kebulur berebut durian ngan adik aku no.2, kata nk diet truz out, sbb durian punya pasal. Berebut2 kl dapat ayah kopekkan isi yg mcm kucing tido tu, seulas je....aku x taulah nk panggil apa...


hari sabtu, adik aku pun x keje, lagi pun dh nk puasa job andam direhatkn smentara...kemas bilik...kl x mmg x kemas pun, sbb katil patah yg (dipatahkan oleh bangteh) kenalah bertukang betulkan. Ambil kesemptn tukar keddkan katil, asyik tempat yg sama je, boring gakkan....lunch mak masakkan sambal sotong, maveles..mmg sedap....gambr x de yer, kan terliuq lak bulan2 puasa ni, skrang yg tukang tulis ni pun terliuq gak...huhuhu.


hari Ahad, kemas batu bata yang berada tercongok di dpn rumah, mmg mencacatkan pemandangan, kat umah ada lak sepupu lelaki, apa lagi angkut bawak kebelakang....cepat2 b4 puasa kena settlekan...berpeluh2 angkt batu.......


hari Isnin dah puasa, sahur mak masakkan ayam goreng, daging kari, dan sambal telur hancur, sungguh menyelerakan bersahur, hubby sampai skrang suh aku masak sambal telur hancur, nntilah yang, hari cuti rin buat...skrang mood nk makan lauk luar...ayah beli lemang gak...aku x rasa sbb kenyang makan satay yang adik aku beli, upah angkat batu bata tu....hehehe....


No comments: