SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Monday

Kemas Umah Lagi....

Assalammualaikum....x smpai seminggu je nak raya...mcm biasalah setiap minggu diisi dengan mengemas umah..setahun sekali baru nak mengemas...kali ni sesi pembersihan kipas, perabot dan lampu...

 dimulakan kipas dalam bilik...yer2 je hubby ni tutup cadar ngan paper..
abuknye bukn jatuh kat paperpn, kat tepi cadar gak...
nasib baik malam tadi tido x miang...



 Lps tu kat ruang tamu lak...sambil myhero lap2 kipas dan lampu tu...
aku lap perabot, meja...huis aik, leh tahan abuknye...
gamaknye setahun sekali baru nak mengemas..



tu dia atas meja makan yg masih bersepah...
dlm tudung saji tu ada nasi goreng & telur sambal...
aku lom sahur lagi...lps kemas ni leh santap...hehehe...
meja tu amat berat yer...sepenuh tenaga nak angkat...


 amacam, kemas x...tinggal karpet je lom letak..
sbb berbuka dpn tv...ada meje mmg x guna...
takut kotor kata hubby, aku kl blh nak pasangje karpet...
senang dh settlekan semua...
tahun ni aku pakai langsir lamaje...eh, aku mana ada langsir baru..
bunga pun lama...alas meja pun lama...kusyen pun lama...
x de yang baru lah rasanye...mentolje baru...hehehe....


 lps tu sesi memasang mentol yang baru...
serius, punya dh lama mentol ni...
malap je umah aku, mcm suh pi tido...
kl bukak lappy, aku kena bukak lampu kuning yg kat kipas tu..
barulah terang...

ni hubby dah tukar ke 4x mentol...huish bukak 2 je...
terang sungguh...i like....baru nmpak tulang ikan...

alamak terjojol sikit...patutnye yang kcik sikt...
baru canti duk dalam tu...

member hubby yang belikan..RM8/biji...
beli 6 biji...senang kl terbakar ada spare...
lampu yg malap tu pun simpan gak..blh pakai kat bilik...


eh ada rupanye...nak entprem gak...
nmpak macam aku buat keje x? berpeluh2 ni...
ni baru lps wat biskut...basuh bekas kuih...
kemas blkang umah....
alhamdulilah bnyk benda selamt kat tong smpah...


2 comments:

~Siti Hajar~ said...

Wah! dah kemas rumah bagai, sy blm lg, rmh masih under deco2...huhu...raya oh raya!

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

kite lom start lg ni.. huhuhu,
tgu jumaat ni lah.. hehehe