SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Friday

Macam x caya...

Baru tadi adik aku no.3 call, ckp bangteh exam dapat no.2
mak aku baru balik sain buku rekod...
mcm x caya tu...smua A kecuali B.Melayu...
adik aku ni budak istimewa....autism...
dah 13 taun, dh sekolah menngah pun....

b4 ni mak aku letakkan bangteh kat sekolah khas...
sek.tu utk budak lembam, sindrm...
aku ckp ngan mak, bangteh kena belajr...
dan sekolah khas tu x sesuai ngan bangteh...
nasib baik kat kg aku ada sekolah khas untk budak2 
mcm bangteh ni....tahun ni baru masukkn sekolah tu...

alhamdulilah...asal bangteh blh uruskan diri sendiri sudah cukup
tp mmg susah gak nk suh bngun pagi gi sekolah....
ambik masa...kena pegang rotan...kl x bnyak auta dia...
demamlah...hujan lah....
kl aku balik, mmg sah2 dia x nak gi sek...
aku ckp dah x yah gi...suka je dia....





hari tu aku balik...dia dh pandai bawak motor lak...
aku sendiri dah x ingt cara bawak motor....huhuhu..
kali pertama dia cuba sendiri bawak, 
masa mak aku gi kursus kt kuala lumpur..
dia tinggal ber2 ngan adik yg bongsu...
adik aku punyalah risau....menjert2 jgn suh bawak...
lps tu call ayah...muka selamba je bawak...
tp guna gear 1 jelah...sbb bangteh belajar 
melalui pemerhatian, ko ajar mcm mana pun dia x kan ikut...
nnti dia mengamuk...



masa ni, kiteorag ada kat umah dia dh berani bwk...
dah malas mak aku nk jerit2...
kl mak aku x de....kenkadang jiran sblh tolng tgk kan..
takut terlps ke jalan....


slow je dia bawak...kl suh bawak kete pun pandai...
kl adik aku nk gi keje....dia lah yg tolong startkan kete...
lps tu berangan nk bawak...kl offr suh bawak pun nk...

banteh nk bawak kete.....nak...
adoi hi...dahlah kete auto....
jgn sesekali bawak ye bangteh....bahaya....




1 comment:

~Siti Hajar~ said...

budak istimewa ni erinz cepat boleh jika kita ajar, sy pun ada kwn yg ada adik istimewa tp pandai urus diri sndiri..alhamdullilah

eh! umur 13 blh bwk motor, hebat tuh...cayalah bangTeh..hehe