SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Thursday

Hari Mantai....

Assalammualaikum....alhamdulilah...dh naik keje semula...esk cuti balik...malas giler nak update...hehehe...
 
ni aku nak cite pasal hari mantai...sllnye n9 panggil sehari seblm raya, ari mantai...x taulah sbab pe...aku merayu kat hubby suh cuti ari rabu...pada mulanye dia x ambik cuti pun...aku lak mmg syarikat dah arahkan ambik CRB (cuti rehat berjadual) so marilah reramai dicutikan...tp yang bestnye hari selasa...keje sekerat hari, memandngkan hubby balik seperti biasa jam 4.30ptg, kenelah aku jadik penunggu ngan bos pentdbiran...yang lain smua dah balik...huhuhu...tetido2 aku menuggu sehingga 4.30ptg...
 
Hari rabu lps sahur, aku x bersiap lagi utk gerak ke kampong...tp aku bercadang utk wat smbal gorng...aku tau, family aku mmg x wat smbal gorng ni...dh laki aku suka makan smbal gorng tu yang aku kene masak gak...kang menangis lak teringt sambal gorng mak mentua...hahahah...padahal menantunya yg gila sambal gorng....lps tu pikr ruangan tempt memasak kat umah mak aku agak terhad, tu yg buat kat umah je.....

 
lama giler aku masak...dari kul 6.00pagi...hingga 8.30pagi baru siap...
semangkuk besar aku dapat...lps tu kejut hubby suh bersiap...
kul 10 pagi bertolak balik kampong...
 
 
perjalanan ke balik kampong x lah jem,
rasa mcm lain lak....first time beraya di kampong...
aku sempat gak membeli 3 ekor ayam...
blh lak kat kmpng aku kehabisan ayam...
 
 
smpai kmpung dh kul 1....
tgk mak ayah dan adik2 aku...sibuk memasak...
 

 
ni jelah gambar yang smpt snap...
rendang daging maman...
yang lain, sambal kacang , ayam mask merah,
nasi impit...itujelah menu raya...
simple je....
 
 

 


No comments: