SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Wednesday

Persiapan Majlis

Assalammualaikum....sambung lagi n3 majlis kawin SIL pada 16 & 17 Ogos 2013...aku dh datng umah mak pada hari kamis malam...tp malam tu aku ditugaskan masukkan telur masin kat bunga pahar...kacangje...malam tu gak pasang pelamin, hias, bilik tido, khemah...tp bukan kiteorang buat yer...smua yang kite temph...senang...x perlu susah2...so aku dan hubby tunggu smpai kul 12 mlm...mcm dh x de benda nak tolong, apalagi balik tido...hehehe...


esknya hari jumaat aku cuti, sbb jumaat lps maghrib majlis nikah...so malam tu masak sendiri...aku dan kak ipar, angah, mak  bahagian dapur...tugas aku mengupas kentang,  dadu tempe, tauhu...angah kupas bawang, basuh ayam, ikan....
 
 




nasib baik x ditugaskan memasak...ni smua kawan2 mak...
kirenya kiteorang dh settle bahan2...so acik2 ni datng masakje...
 
 

 
antara menu malam tu, ikan masak asam pedas, sambal gorng,
sambal belacan, pisang masak lemak dan ayam goring rempah...
dan kuih muih tradisional...gambar non ado yer...kamera bateri dah kong....
 
 
 
 
menu yg agak leceh adalah smbl goring...smua nak digoreng...
lambt lak tu...padahal senangje masak....



aku dan kakak ipar along...
memandangkan keje dapur dh x tau nak wat pe...
sbb kawan2 mak dah tolong...
so aku tolong along wat bunga rampai...
along dn perantin duk menyiapkan inai, bilik tido,
hantaran, bunga rampai....
 
 
anak buah yang rajin menolong...
tgk abah smpai terlelap, penat agaknye...
 
 
pelamin atas rekaan pengantin...

 
bilik pengantin...simple....


 
hantaran...bunga tu aku yag gubah...
tp sbnarnye aku x lah berpuas hati...
almaklumlah, tangan aku x seni....
sbnarnye leh wat lagi cantik....
kl upah orang buat lah....
 
 
ok nnti sambung majlis malam nya...
AKAD NIKAH
 
 


No comments: