SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Tuesday

Majlis Bertandang di Seremban

Assalammualaikum....okeh ni n3 last pasal SIL aku punye majlis kawin...rasanye x de lagi lps ni, kl ada...maafkan daku....hehehe...

Majlis bertandang berlangsung pada 25hb Ogos, hari Ahad di Seremban... serembanje...bukan jauh pun, jauh lagi umah aku...umah pengantin lelaki  di Taman Jaya Panchor, kl x silap akulah lupa lak....tp awal2 lagi FIL dah kerah suh gerak kul 7 pagi... mak ai cptnye...tp yelah biarlah gerak awal...takut apa2 terjadi kat jalankan...baik kite gerak beramai2 pada waktu pagi...aku dan hubby dh set jam kul 5.40pg, tp susah no nak bangun, aku tunggu azan subuh baru bangun... aku menepati janji... seblum kul 7 dh smpai umah mak...tp gerak kul 7 lbh gak...tunggu menunggu lagi...

sampai seremban awal lagi, yg lama sebb, x do orang nak guide ke umah pengantin, berpusing2 cari umah pengantin...dalam kul 11 lbh gak baru smpai homestay...tunggu pangantin bersiap...dalam kul 1230 kiteorang berarak...

 
muka awal lagi, boring gak sbb, yg gerak sama ni smua jiran tetangga makabah...kakak2 ipar x smpai lagi...x leh nak bergosip...
 
 
jiran tetangga yang sudi memeriahkan majlis bertandng...


 anak2 buah tersayang....8 hero...2 heroin...taun dpn...insyaallah tambah lagi...
akuke, adik ipar...
 

teman bergosip dah smpai...baju coklat kakngah...baju pink along...
 
 

 
marilaj kite berarak....



ni gmbar di homestay...make yg ni cantik...
bagi akulah...
 


hidangan di meja kami...lapo oi...
dah x sbar nak mkn sbnarnye...
 


 ni anak buah paling tua...anak along...
berusia...19 tahunke 20 tahun...


 aku dh berada meje beradab...
memula aku dh cop makan meje yg biasa je...
memandangkan yg lain sibuk ngan anak memasing...
aku dan hubbylah teman makabah di meja beradab...
along pun kat meja ni gak...
 
 
 lps mengeyangkan perut...sesi tepung tawar lak...
sempatlah pengantin lelaki suh aku doakan kebahagian diorang berdua...
mestilah dik...akk doakan ko bahagia dunia dan akhirt...
cpt2 dapat bby...pengantin lelaki ni muda setahun je dari aku...
 
 
 abah memulakan acara tepung tawar...
 


diikuti MIL
 
 

 acara potong pulut kuning...
tp kitorang dh balik....huhuhu...
mamasing dh x sbar nak gerak ke destinasi memasing...
 
 
 nije sekeping gambar aku br2 ngan hubby...
mintak tolong anak buah snapkan...


 gambar ngan adik beradik...
gambar ngan menantu x de yer...huhuhu...


 
anak buah...x abis2 stail gwiyomi...
 

 
dapat gak gmbar ngan pengantin...
 
 
gambar aku ni lastlah...lps tu kiteorang dh gerak balik...singgah solat kat surau...lps tu ikut angah ke Melaka...gi mydin...tu pun singgah japje...ramai orang...terus gerak balik jb...tp singgah pagoh...minum, abah nak beli buah....
 
 
sampai umah mak dah kul 7 mlam...x singgah pun...terus balik umah... singgah gak beli bege...tp rupa2nye...jiran sblh umah ada wat majlis makan2...solat maghrib dulu...terus pi makan kat seblah...okeh..itulah cite sepanjang hari ahad....
 
 
 
 

No comments: