SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Thursday

PoRiNg HOT Spring (Kinabalu Park) Ranau

 Destinasi setrusnye....Hot Spring...
konon2 niat dihati nak rendam2 kaki....


masa bnyak abis ke Poring Canopy Walkway...
ni niat dihati x nak naik...
tp aku tgk hubby mcm smngtje nak naik...
family yang lain pun nak naik...
aku pun dgn merelakan diri utk panjat ke atas....



menuju ke hot spring dan titian kanopi...

 walaupun cuaca renyai2...
ramai jgk yag dtg...maklumlah cuti sekolahkan...


 ni dh x tau aras berapa...rasa nak patah balikje...
smput oi...slow2 naik ke atas...
guide tu ckp dekat je...15 minit je naik...
sekali ambik ko....lama gak nak ke atas...

 adoi hi mulalah tahap gabra nk meniti...


ni dh kat atas...cantiknye...



dh siap sedia nak meniti kanopi...peserta termuda...
bby 9 bulan rasanye....mst penat betul mak bapak dia...


 cak...kene titi 5 kanopi...nasib baik dh biasa...
lajuje aku...smpai hubby aku suh tunggu jap....
aku kan duk training, dh biasa meniti....tp x lah setinggi ni...



muka pun dh merah biru hijau kuning...
penat o, mendaki bukit...eh bukit ke gunung....
x kisahlah, tp penat wat aku yg jarang senam ni....
pengalaman tu...


abis meniti, trun bawah...kene jalan trun bukit, susah gak, kene hati2 sbb licin...kaki pun dh sakit, serius mengigil ok...smpai bawah rehat jap...ada masa lagi tunggu yg x trn lagi...aku dan hubby solat dulu...alhamdulilah selesai yg wajib...yg pasti kat sini, x sempat nak rendam kaki...

destinasi berikutnye lunch dan ke pasar kundasang....tp tempat orang utan tu x sempat gi, sbb dh tutup...x de rezeki ke situ....trus balik ke KK...



1 comment:

ALoNa CintamaniszLite said...

huhu...akak penah rasa pengalaman lalu kanopi ni..gementar jer sbb ia cuma jaring dan kaki pijak kayu..bergoyang2. Tapi seronok lah pengalaman tu.
Kat kanopi di Sedim, Kulim tu...tak goyang2 mcm ni sbb diperbuat kukuh dari besi.