SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Wednesday

First Puasa

Salam ramadhan....
sahur x pagi td...mst lah sahurkan...ambik yg sunat...
walaupun minum air dan kurma je...
aku masih x berapa sihat, dari bangun sahur
sampai skrang selsema dan sakit tekak...
hari ni negeri Johor cuti...mmg best kan...
ambil keberkatan sambut ramadan...


Pagi tadi aku panaskan lauk yg aku masak ptg smlam...
gigih erk nak sahur esk nye...
telur goreng sambal dan sambal cili api ikan bilis
serta ikan masin terubuk...mmg kecur tgk aku tuliskan....
seperti biasalah menu masakan aku jarang ada syur....
x sempat nak goreng pagi tadi....sebenarnye alasan...
mcm bnyak lak lauk....bukan aku blh mkn sangt...


tp mmg ujian Allah nak suh aku kurus agaknye....
x leh kunyah dan telan...
dalam mulut aku ni...sakitnye tuhan jelah yg tau...
nak makan gak kena kunyah 40x baru leh telan...
ni betul2 ikut sunnah nabi...myhubby dah hbs makan
aku masih terkial2...dah lah nak hbs sahur...
terpaksalah aku buat air kopi guara dan makan kurma je...
seksanye...kalau sakit tekak, gusi, selsema, batuk lagi...
huhuhu...dugaan...


semalam myhubby balik dari keje...
mak call ckp...ayah mentua along (kakak sulung myhub)
meninggal..kat Mutiara Rini...innalilah.....
takziah buat kakak ipar aku dan suaminya abang din...
so mak aku ajak myhub gilah....find lah mmg myhub nak gi....
jemput along aku sekali....lps tu pagi td mak call ckp...
kak abah lak meninggal....innalilah....so mak dan abah balik Pontian...
hari ni aku dgr 2 kematian, semoga mereka ditempatkan
orang2 yang beriman....amin ya rabbalalamin.....


hari ni aku rasa banyak benda aku nak postkan entry lama2..
aku ni suka tangguhkan kerja...sekali banyak aku letak...
mcm lah ada orang baca blog aku...he3...x pelah mcm diari kan...
blh anak cucu tgk bila aku dah x de nanti...
Perjalanan Nenek Erin....ha3...lawak giler...
panggil aku nenek erin...nama2 orang putih gitu....

No comments: