SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Friday

Khatam ~ Marhaban ~ Akad Nikah

Aku sampai kampung hari Khamis, tu pun dh malam, sbb konvo SIL lambt hbs, hujan lagi, dkt kul 8mlm baru bertolak, kul 10 lbh baru smpai umah, x lah jauh, cuma sbb hujan je, kenalah hati2, lps tu malam lak, x biasa ngan jalan situ...keluar ikut tol simpang ampat...lalu hutan perca...mmg cpt smpai umah...


soknye, siap lah utk bekerja...hubby kene tambak pasir, sbb umah dh lecak, maklumlah ptg je hujan...dalam kul 12:00tghari gi pasang signboard kat setiap simpang nk masuk Jelai...panas o... waktu tu...aku x keluar lah..mula2 je, tolong pasangkan, lps tu x sanggup..paneh...gi Gemas beli selipar utk sedara mara, lps tu  beli kek....




sampi je umah, tgk orang marhaban dh smpai...jap lagi nk khatam Al-Quran, adik aku, Nisha dan sepupu aku Zeti yg khatam...




lps khatam, acara marhaban lak, adik aku tgh bersiap utk akad nikah...lps asar akad nikah....



alhamdulilah dgn sekali lafaz, adik  sah menjadi seorang isteri...acara yang paling sedih adalah keluarga sakinah, bile mak bacaje, air mata kami adik beradik dah bercucuran, time aku dulu x de mcm ni, kl belah Johor mmg ada...mmg sedih sngt...kak long doakan kebahagian adinda berdua bahagia hingga akhir hayat....



mmg sebak tgk gambar ni, time ni aku bergegas keluar, bungkuskan makanan utk mak mentua dan SIL sbb diorang dh nk gerak balik...x delah gambar aku menangis yer, tp video video ada rasanye...


lps akad nikat ada malam berinai, b4 acara tu, ada sesi tukar2 baju, disebbkan adik penat 3  persalinan je yg sempat buat, gambar x berapa cantik x delah aku tepek kat sini yer...




3 comments:

eMMe said...

hurm...dah tgk kat FB Erienz, jumpe tak nnt time cuti Raya Haji, sok saya gerak balik Jelai, InsyAllah...

Salam Aidil Adha Erienz n famili~

Yan said...

meriahnyaaaa.. akak suka kalau ada majlis kawin nii.. tapi lepas tu keletihan..hee

CuTeMiUt78 said...

dah selesai... penatnya masih terasa kan