SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Thursday

Sepanjang Rabu & Khamis lepas di Shah Alam

Seperti semua tau, ceh mcmlah semua orang tau, x pelah aku bagtau lagi sekali, aku bercuti dari 26/10 ~ 1/11 lamakan...itupun rasa x puas, kl blh sampai nk sambung Isnin minggu dpn....hehehe..kite smbung balik, aku bertolak ke Shah Alam pada hari Rabu (cuti Deepavli) jam 9.00pg, tau x knp aku ke sana? lagi sekali aku bgtau, SIL aku konvo 27hb....husben aku bawak kete x lah laju, sedang2 je, smpai Shah Alam dh 12.30tghari, spert biasalah tempat adik aku duduk tu penuh ngan orang utk makan tghari, jadik parking sentiasa penuh, pusing2 akhirnya dapat jugak. MIL call SIL  ckp dah smpai, dia suh makan dulu, coz SIL aku sedang menjamu selera ngan kenkawan lama...



Lepas makan kenyang2 kiteorang bergerak ke Hotel lak...dapatlah hotel paling murah, nk kata murah x jugak, mahal gak MY Home Hotel RM108 semalam campur deposit RM50. Kondisi bilik agak sodih, bilik kecik, muat2 utk solat,plug utk iron/charge hp non ado, harapkan plug tv je...nasib baik aku bawak xstantion....tuala dapat dh potang, ramai agaknye custmr, maklumlah tgh konvo, jadik sok tgahri kene keluar tepat jam 12tghari.





Lps solat jamak, kami ke Putrajaya, mak dan abah nk tgk masjid kat sana, bukan masjid yg baru tu, masjid yg lama, masjid yag baru tu kiteorang x gi pun...sampai sn aku dan SIL x dibenarkan masuk, fahm2jelah pakaian tidak berapa nk senonoh...hehehe...rasanye dah lama tul aku x jejak sini, dah 7 taun rasanye, first gi masa jadik guru sandaran, second masa  baru keje....dan yg ini adalah kali ke-3, terukkan aku, lps tu kiteorang ke Alamanda, ni pun pusing2 cari Alamanda, nasib baik jumpa gak, kali ni spt awal2 datng, susah gak dapat parking, dkat 20 minit barulah dapat parking...pusing2 je kat situ, alang2 gikan, kang orang tanya, ko dah pernah gi, dahhhhhh.....



Malam lak, dalam kul 8.30 mlam, jalan2 cari makan, mula2 masuk resoran upin dan ipin, dah duduk, nk oder bnyklak mknn yg dah hbs, x jadik mkn situ carilak kedai lain, dhlah dari petang hingga malam hujanje, so berdekatan ngan hotel rstran ayam penyek, ambik set punya, tp mmg sedap ayam penyet, sambal walaupun pedas, berkali2 tambah...lps makan gerak ke I-City lak, redahje walaupun gerimis...



Sampi sini pun first time gak, yg best susah gak cari parking, dah nk balik dah, tp nasib baik nmpk orang dh nk keluar, akhirnya dapt parking gak...kat sini pun x lah hayati sngt, sbb hujan renyai2, lecak lagi...posing2 jap, dalam 1/2 jam balik semula ke hotel.....zzzzz......

soknye gi sarapan kat kedai mamak, makan roti canai...terbaik...sodap....kul 10.30 tghri, FIL dan SIL gerak dulu ke UiTM, aku dn hubby tunggu smpai kul 1tghari baru gerak ke sana....naik bas je...malas nk bawak kete masuk UITM...sesak.....SIL konvo sesi petang....



kul 1 lbh barulah aku gerak naik bas masuk dewan UITM, tu pun sbb susah nak cari parking, apalah malang kali ni susah betul nk dapat parking, dapat parking pun jauh dari tmpt tunggu bas...tp x kisahlah...kl korang perasan aku dan hubby mmg ikut tema UITM purple putih... lpstu gi beli bunga, rambang mata tgk..smpai x tau nk pilih yg mana...




wah rasa penat siut...tunggu lbh dari 3 jam, kul 2.30 ptg baru nk mula....FIL dah masuk dulu, mst lapo kat dalam, dahlah sejuk...kiteorang tunggu kat luar ni mmg panas lah, rasa nk keluar je dari situ, tp apakan daya, rasa malas nk gerak...hehehe...




adik aku ni ambik sains polimer, alhamdulilah, rezab pun ok, skrang pun dah bekerja di Klang, jadik orang Shah Alam lah nmpknye....apa2 pun tahniah dari kak erin dan ucuk...


2 comments:

Unknown said...

Tahniah utk SIL erinz...

Wah! lama jgk cuti tu, sakan bjalan yer...hehe

erienz said...

siti hajar: mmg mcm bercuti panjang gak, tp badan tetap letih...