SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Thursday

Nilah yang paling best selepas kenduri....

Yo!yo!yo!, walaupun dah basi, nk cite gak, bulan ni mmg blog aku bnyk aku pamerkan kisah yang dah basi...hehehe....bukan apa nk beri penghargaan wat ayah dan mak aku ni kerna menyedekahkan barang2 kering utk stok dapur kat umah aku tu...hehehe....


tgk saiz, samakan, mmg baka, nk wat camna...tulah mak dan ayah aku....terima kasih bnyk2 kat mak ayah jimat belanja bulan ni....x yah beli barang dapur....



aku nk bgtau, sapa yang duk felda maybe dah biasa kot, kl kenduri kawin kite tanam menanam, cthnye, jiran ko buat kenduri, nnti sblum kenduri akan ada satu meting tergemparlah...hahaha...masa tulah bincang sesama nk bagi apa....kl nk bagi beras, ko pasti bagi beras ngan bnyk, kl setakat 10 kilo, baik sedekahje...hehehe...nnti bile ahli keluarga ko kawin, tuan rumah tu akan bayar balik, kl x nk bayar benda yg sama, leh bayar barang yg lain dgn nilai harga yag lbh kurang sama....


nilah antara barang yang aku dapat.....hasil carian en google..almaklumlh...x de mood nk snap gmbar...smpai skrang barang2 ni x hbs2 aku makan....


 minyak masak, gigih cari jenama yg sama...ala kononje...klik kat hujung jari semua keluar...minyak masak seri murni 2 botol aku rembat...aku dah guna 1 botol, sbb aku ni kl masak bnyk menggoreng....


gula pasir 4 peket.... baru guna 1 bungkus....


 telur 2 papan....ada lagi satu papan...kl dah masuk angin leh makan x...aku dah letak dalam peti ais tu...


beras, aku pilih faiza...ada 2 jenis, satu lagi beras jenama jati, aku ambik 1 beg je, 10 kilo, itupun lom tentu masak...

susu 8 tin...aku nk buat apa bnyk2 tu...mak aku suh buat kek batik...huhuhu...dah naik muak mak....

x lupa gak mak bagi jiran tetangga yang terlebih banyk membantu, beras, minyak, gula mak aku sedekahkan....



dan yang paling best dan x sangka mak ayah aku bagi....



-


-


-


-


-

-


-


-

yahooo....
gelang tangan...tq mak ayah.....terharu siut...dh kawin pun dapat lagi...


ok babai....

3 comments:

~Siti Hajar~ said...

Bestnyer mcm2 dpt, brg free sapa xsuka kan..hehe

Plg best dpt rantai tangan tu, cantik!

eRiNsZ said...

wahhh sronot kamo yer...
jom join contest senang kat blog erin:

http://ehemsz.blogspot.com/2011/12/like-eisya-contest.html

yang lain pon jom join

Dilla Ady said...

ha ah kt felda tmpat mil dilla pun camni...meriah tgk diorang bagi barang2 ni..

wahhh...yg dapat benda last tu paling bez skali..