SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Sunday

KeMaS UmAh

Assalammualaikum...
pejam celik pejam celik dah dekat 26 hari kite berpuasa...
insyaallah, sekiaranye nmpk anak bulan x hari khamis, hari Jumaatlah kite beraya...
seperti orang lain gak...cuti sabtu ahad adalah aktiviti mengemas...
lagipun tinggal minggu ni je untuk mengemas rumah yg jenis major...
maksudnye, kemas yg susah sikit, seperti lap cermin, basuh longkang,
cabut rumput...pasang langsir....apa lagi yerk....


Hari semalam (sabtu), aku dan myhubby lap tingkap belakang,
sebelum tu aku dah lap pintu sliding minggu lps....tp x sempat hbskan...
sbb dapat berita ada kematian.....so hari ni kena hbskan lah sesi mengelap tingkap..
yang setahun sekali je bila menjelang raya....kl x jgn haraplah nak mengelap...
lps tu basuh longkang, ni lagi lah...rasanye dah lama betul x basuh....
memerah tenaga gak memberus longkang dan simen belakang umah tu....
habislah xtiviti hari sabtu...




hari ni punya xtiviti.....pasang langsir...
sbb dah lap tingkap kan....wajiblah pasang langsir....
seperti biasalah langsir yg sama seperti thn2 sblumnye...
pakai hingga buruk tau....






sementara menunggu myhub bangun dari tido....
aku masukkan dulu besi penyangkut tu....


nasib baik umah kecik....kalau mcm umah mak aku...
jenuh sih....



ambik sayang...tugas rin dah selesai...
tinggal nak sangkutje....



Tahun ni mmg aku bersederhana aje...
baju pun disponsor oleh adik....tema PEACH.......
tq dik...thn depan sponser lagi yerk....

sebenarnya aku dah tempah baju raya kat sepupu...
tema maroon untuk aku dan myhub lah...
tp dah disponser oleh adik, so baju tu aku x ambiklh...
ambik pun buat raya haji...aci x?....he3
so untuk baju yg lain, aku dan myhub pakai baju yg lama2 jelah...

Untuk dalam umah...aku mmg x beli apa2....pakai je barang yg ada....
kuih raya aku kurangkan ....cuma 10 jenis je balang yang aku akn hidangkan....
bukan aku kedekut, tp ikut bajet yag ada...
ada rezeki lbh aku beli lebh....

DUIT RAYA- duit raya tahun ni pun...
aku ikut kemampuan...
maybe x mcm tahun lps lah....
ikut sekada yang mampu jelah....


Luar Umah- aku bab menanam mmg hampeh sikit....
x de pokok kat umah aku...
tinggal 2 pokok bunga kertas yg mak aku bagi...
cuma pintu umah myhub pasang lampu lip lap2.....




tu dia...gigih myhub nak pasang lampu ni.....



lain dari yang lainkan...lampu nye bunga2...
lps ni nak cari yang daun lak....msti cantik...





p/s: hari rabu dah cuti...jemput adik kat plaza larkin...
kemas umah, mop lantai untuk pasang karpet.....
x sabar....


No comments: