SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Monday

Berpantang Semula

Bukan selama ni aku x berpantang, tp bile berjauhan ngan family ni, kenelah berdikari...tp aspek berdikari tu, bukannye aku leh ikut semua pantang2 yang sepatutnye, bnyk benda dah aku larungje...sedih tau....nak dari segi makanan, kenkadang aku x tau nk masak pe, tu yang beli kat luar, tau2 lah bile beli kat luar kenkadang pedas agaknye...mcm makan bubur semlam...dah bagus makan bubur, tp kangkungnye goreng belacan...pedas....lps tu bergerak sana sini, angkat berat2...x taulah nk ckp...susah betul nk pantang...

 muka lps kene urt, tahan sakit sbnarnye...ni berhenti beli mertabak tomok kg. melayu..hubby nk makan...aku pun rasa gak sikit....tgk camna nk pantang...
x de orang nk larang aku kan...


 alhamdulilah, ada akak kat opis tu, baru lps bersalin...dia yang bagi aku ubat2 ni...yang kapsul tu mmg aku leh telan x de masalah...tp yang teh herba tu, mak ai rasa nk muntah minum...tp tahan je kan...nk baik punye pasal...lagi satu herba utk mandi, baru tadi aku mandi....segar sikit badan..tima kasih kak adik bagi adik mu ini herba2 utk baikkan rahim...

kali ni aku tido kene pakai stokin, nk tau sok sakit pert ke x...mana tau sbb kips yg dipasng bawah kaki aku ni menyebabkan pert aku sakit mencucuk2....mintak2 sok x sakitlah...kain batik ni x tau lah bertahan ke x..mcm malam tadi aku salin pkai seluar...panas o....





4 comments:

Sari Yusa Ibrahim said...

tak apa Erin susah berpantang asalkan cepat baik ya...

~Siti Hajar~ said...

Pantang btl2 erin spy cepat sembuh, mana tau nti cepat lekat blk..sy nk nasihat xpandai sbb dlm pantang dl mak jaga, tp ada la petua yg masih sy ingat...

1. klu blh mandi air suam2
2. jgn psg kipas @ aircond, tau skrg musim pns, klu psg kipas tu jgn hala btl2 kat kita, biar kn tempias2 gitu je
3. minum air panas @ suam, jauhi mknnan yg sejuk & berangin
4. btungku la klu blh, ala klu xde tungku, bakar bata je, tp jgn angkat sndiri tau, biar hubby buat
5. cari la jamu2 mkn kasi cepat sembuh dalaman tu..

itu je kot, senang kan...

erienz said...

Sari Yusa Ibrahim: tulah kak, susah gak berpantang ni kan...tp rin kl mak yang jg cnfrm x susah...

erienz said...

Siti Hajar: mak ai, bnyk yang rin skip, mcm mandi tu, rin x lah mandi air suam, cuma baru skalije, sbb kene mandi herba,kl kipas tu mmg menghala ke rinje, tp skrang dah taubat, asyik sakit pertje...bertungku tu mmg x buatlah, air suam, insyaallah mmg rin minum...jamu pun dah start makan..tima kasih yer atas nasihat hajar...