SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Monday

Sakitnye...

Assalammualaikum....hari ni aku keje macam biasa, tp perut kat ari2 masih sakit2 sejak dari hari Sabtu, x taulah knp erk, aku kene berbengkungke? sbb badan aku ni dan penuh angin...serius mmg sakit, semalam aku masak jemput2 rasa nk pengsan punyalah sakit...sbb dah x tahan sakit sejak hari sabtu, aku mintak urut....suh hubby call mak ckp nk urut...

So smlm kul 2 lbh aku ke umah MIL dekatje ngan umah aku, kat kg. melayuje...MIL dan SIL dah selalu berurut ngan akak ni...aku pun nk cuba lah jugak, ni adalah kali ke-3 aku berurt sepanjang perkahwinan aku ni...so aku terima kesakitan yang berbeza...yang urutan mcm spa, masa urt yang ke-2, serius x rasa sakit pun...yang pertama dan yang ke-3 ni, mak ai, punyelah sakit, rasa nk nangis ok, yang pertama aku sampai demam2 dan bengkak2 bdn aku ni. Yang smalm ni pun mmg sakit, akk tu urt kat pinggang aku, huish, mmg rasa nk sepak je akak tu...giler sakit, dia bertanya mcm2 pun rasa x terluah, punyelah sakit...

lagi satu kat kaki, aku ni ada masalah kaki sikit, kat betis aku dah timbul urat2, tu lom lagi aku ngandung, akk tu tanya sejak bile jadik mcm ni, aku ckp sejak aku zaman anak dara lagi...aku ni jenis kaki yang kecik, tp badan besar, aku pakai kasut saiz 6 ok..kecik x? x berbaloi ngan berat aku yang 70 lbh ni...kaki aku x dapat menampung berat badan aku...so penyelesaiannye..kenalah diet...blh ke aku diet...agaknye time aku muda2 dulu asyik keje berdiri je agaknye...xtiflah kirenya, apa x nye jaga kursusjekan, ke hulu kehilir...

tp yang pasti skrang ni badan aku sakit2, orang lain urt x sakit, aku je yg sakit, tulah jarang memanjakan diri...mlm td tido pun terganggu, nk beralih sikitpun sakit, cuma nasib baik x deman...alhamdulilah...harap lps ni sihat...cuma yang x tahan tiap2 pagi sakit kat ari2...lps ni tido kene pakai stokin lah...kl x masuk anginje badan aku ni...






6 comments:

eMMe said...

Erienz, kalo sakit jangan urut, risau la, gi ar check kat klinik/hosp ke... kite risau dlm tu ade pape ke kan... urut2 ni pun kene jaga2 gak kan..bukan boleh sembarangan dear.. i risau la... kaki i pun kecil saiz lima berat 60+kg Uhuhuhu... skrg ni takleh selalu berjalan n berdiri... akan dtg, kalo dah makin berat n bwk 2 org dlm ni..camner la gayanye yea...

Erienz, kalo sakit lame sgt, kene gi check n dpt kan nasihat Doc, okey!
take care dear!

Sari Yusa Ibrahim said...

semoga cepat sihat, Erin.. kesian baca kisah Erin ni..

siti fatima said...

sedih baca kisah akak ni.. sabar ye kak... ni ujian Allah bg pd hambanya...

erienz said...

emme: dah berurt pun dear, x pelah, rin cuba bertahan, kl dah x tahan baru jumpa doc. Sbnarnye takut nk jumpa doc balik...x sanggup rasanye...hehehe...

emme take care yer...miss u dear...

erienz said...

Sari Yusa Ibrahim: 10q kak doakan kesejahteraan kite...

erienz said...

Siti Fatima: mmg dugaan city...x dapat akk makan durian tau...dapat bauje...huhuhu..