SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Monday

PeRiUk BaRu

Wah.... sernok sungguh aku dapat periuk baru, mak belikan
walaupun periuk ni ada dalam katalog yg aku jual...
nak jgk tunggu mak belikan....he3...
nk tau kat mana mak aku beli...
mstlah tempat bebas cukai...Langkawi...
tau2 je kan murah....


mak aku x sempat nak pilih bunga yag cantik...
sebab terlalu ramai orang...maklumlah cuti sekolah....
x kisahlah...asalkan aku ada periuk yg comel2 ni...
maklmlah duk ber2....bkn bnyk sangt pun yg masak....
periuk yg aku ada semua dh bocor....



ada 5 set kesemuanya...dan rasminye aku dh guna pada
hari ni utuk panaskan lauk-pauk yg mak aku bekalkan.....
hari ni aku x keje....jdk mkn tghari dibawa ke petang....
kul 4.30 kami makn...sekarang ni aku kekenyangan....


rendang ayam masak cili api.....nmpk yg hitam2 tu...
org n.9 ckp, pucuk puding....kl org johor x taulah panggil apa...



sambal udang untk myhub...yang suka sngt mkn sambal....
setiap kali balik umah mak aku...mst mak masakkan sambal
x kiralah sambal udangke, sambal ikan biliske, sambal cili apike...
semua mst berasaskan sambal...



siput masak lemak campur keladi...
rasanye dh lama aku x mkn siput ni....
hari ni aku mkn...mmg sedap....




ni yg paling lama aku ngidam...
ikan pekasam...jiran sebelah umah mak aku buatkan...
tima kacih cik tun....





No comments: