SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Sunday

Ngidam Nasi Ayam Penyek....


Assalammualaikum....hari ni aku malas nak masak....ngidam sangt nak makan nasi ayam penyek kat ZZ...padahal hari Jumaat hari tu aku baru makan ngan kak Ina kat Angsana....x puas2 gak...selalunye aku kalau minat sesuatu sampai aku muak makan...baru aku berhenti merengek mkn benda yg samaje....so hari ni pagi2 sarapan kuih ptg semalam, beli kat pasar malam......teringin nak makan lepat ubi, dan myhusben nak kuih koci....tp serius mmg x sedap...apalah berniaga tu biarlah betul2...buah kuih tu biarlah ikhlas....kat tong sampah lah nasib kuih tu...keluar umah kul 11, ingt nak karok...tp lom bukak lagi...gi tesco jap...lalu kat tempat mknnan, lapar lah plk...karok cancel...trus ajak myhub ke Restoran ZZ kat jalan Petri...kalau x silaplah...aku 20kali gi x ingt nama jalan....





sampai trus buat oder, sambil tunggu oder makan otak-otak ni...lain sikit otak2 ni...ntah apa namanye....5 ketul RM3....aku lebih suka otak2 yang biasa je tu...tp hbs gak....laparlah katakan....





memandangkan cuaca panas dan kering ni, harus lah mintak air yg sejuk....jus tembikai aku punya dan epal susu myhub




sampai dah nasi ayam penyek yang diidamkan, wah kenapalak ayam ni besarlak ye...bulan lepas makan ayamnye kcik....ni super besar ayamnye...x pelah yang pasti I like....



alhamdulilah...habis sudah...cuma aku je yang x  hbs... hari ni aku makan ngan sudu...maklumlah nak makan ngan sup, tu yng cepat kenyang, cuba pakai tangan...super aku jilat jari...cayalah....jgn caya...aku kontrol ayu...ramai tul orang makan kat sini....kalau kat umah sampai tulang tu aku kunyah...ha3....kat sini hidangan yang popular mee rebus tulang....aku ngan myhubby mmg x pandai makan yang ada tulang belulang ni....mee rebus biasa makanlah....he....

Lepas makan aku, myhub ajak gi angsana nak cari magazine bola...alamak x sampai sebulan world cup ni ye...mmg lah berebut tv ngan myhub...tp rasanye siarannye pagi2 butakan?...gi badan cemerlang x de majalah yg dia nak...alhamdulilah...lom gaji lagi yang....he3...aku pulak cari novel Ramlee Awang Murshid....9 Nyawa...x delah...kena gi Harris Jusco Tebrau...lpas tu gi Watson...wah tgh ofer lah...nak beli bedak Maybelline RM44.90, krim muka Olay, lotion, eh bnyk nye nak beli....tp gaji lom lagi...tahan jelah hati ni...sampai bila ye ofer ni...cepat2 lah gaji keluar....huhuhu...kul 2.30 dah sampai umah...ptg myhub keje...








7 comments:

Muhammad Safie said...

xpernah rase nasi ayam penyek..

erienz said...

sedap safie, cubalah...yg sedap tu ada sambal belacan...

Aku hanya Noar said...

best ke ek nsi aym pnyek? slalu dgr org sbut...bnyi mcm bes gak tu..huhu

erienz said...

Noar....akak sarankan cubalah...mmg sedap sngt...

Atiqah Adnan said...

hai erin..
thanks singgah ke belog saya yee...
nice belog.. hii happy blogging yaa!

AYU said...

makan nasi ayam penyek kat ner tu?..nampak cam sedap je.

erienz said...

atiqah: tima kcih singgah blog saya
kak ayu: kat restoran ZZ sebelah Yayasan Warisan. akk tau Yayasan warisan kat mana x? he3