SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Sunday

wah....

suka aku tgk umah mak aku tanam cili, bendi, lada, pokok orkid...mcm2 ada...mcm iklan astro...ha3...hijauje....seblah umah aku pun ada kolam yang dah terbiar...dulu ada bela ikan...cuma skrang dah x delah...tu yang terbiar je kolam tu...so ada kangkung, daun selem...eh yeke namanye daun selem...yelah agaknye....bnykkan kat umah aku mcm2 jenis sayur...x yah beli sayur semua dah ada...kalau du bandar ni semua kena beli...tu ingt nak bawak benih cili...blh lupa lak...x pelah bulan depan jelah... ambik....


bukan kat umah mak aku je tanam sayur...kalau nak beli dalam kuantiti yang bnyk...boleh beli kat pejabt FELDA....mmg ditanam khas utk buat kenduri...utk makan sendiri2, rasanye setiap umah ada....




bnyk cili...nyum2 aku suka cili api ni...kalau duk JB ni cilinye besar....x pedas...akui kena beli cili api merah yang kecik tu....supaya dapat pedas yang kaw...leps tu mulalah aku sakit perut...


berderet cili api....kalau merah ni mst cantik....




bendi....


orkid...kali ni x berbunga....kalau berbunga sngt cantik ye...





wah...sangt cantik aku tgk umah family aku....bkn kat umah family aku je...jiran2 tentangga lain  pun sama....decorate kat tepi jalan....buluh2 dan batu bata yang dicat sangt cantik....




ni umah family aku ye...






1 comment:

.::WaNiE::. said...

seronoknye rumah kampung

eden xdo