SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Monday

KaLaU anda SeOraNg PengGELI, Jgn TgK TaU...

Citer pasal bisul aku lagi, selagi x baik2 akan aku ngeluh kat blog ni... ramai gak perihatin kat aku dan bagi petua2 yang boleh aku gunakan jugak...cuma malas je nak buat..tau sapu krim je...antaranya buh bawang putih suh cepatkan pecah bisul.... dan antie kat opis aku ni suh guna ubat seng seng....orang cina kan..siap suh kak ina belikan...supaya x kecik hati aku buat gak...orang dah belikan...kenalah hargai....




masa hari Jumaat yang kiteorang ngedate hari tu, kak ina bagi truz kat aku...komain payah nak sebut nama ubat tu, tergeliat2 kak ina sbt kat uncle tu...last2 uncle tu sambung ckp ubat bisul yer..teruz ck betul betul betul (lagak upin ipin) ntah yer ntah tidak...akuje memandai tambah, hehehe...dan hasilnye skrang aku x lupa nama ubat sengseh ni...he3....ubatnye mcm biji sawi gitu..rendam ngan air sikit..truz mcm gel...melekat antara satu sama lain...



geli x...aku tgk pun geli...myhub yang letakkan...bila letakje, truz rasa sejuk sangt...lps tu aku letak kapas muka, maklumlah kat umah x de first aid...jadik kapas muka pun jadiklh tampal kat bisul aku ni...kalau x kan berterabur lak kat cadar aku, dhlah sblum ni cmfter aku penuh ngan darah...oklo...tujuan ubat ni untk kluarkan nanah...tp x banyak mana pun nanah yang keluar...cuma bengkakje dh surut....


aku harap cepatlah sembuh...ngeri aku tgk bisul ni...berlubang je...hodoh jadiknye..rasanye masa aku kecik2 dulu ,mak aku pantang nampak kaki aku berkudis atau bisul siaplah mak aku sental ngan ubat yg warna purple tu atau air garam...guna air suam lagi...lbh dari suam sental kudis aku..2 hari je dh kering...skrang ni nak sental bisul sendiri pun x berani....sakit....



2 comments:

Citarasa Rinduan said...

erin...

ayu pun agak risau dengan tahap kesakitan yang sedang erin hadapi..

semoga dengan ubat cina ini berjaya yer...amin

azzey said...

Erienz: dulu masa sekolah selalu gak kena bisul nih....