SaYaNg KaMu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik....klik....

Monday

PeNgALaMaN

Akhirnya aku berjaya mengharungi intervw....huhuhu...mmg power betul soalannye..mmg lain sekali, tidak seperti 6 tahun lepas aku gi...kali ni soalan mencabar minda aku, x ada satu soalan pun kena dalam buku nota aku...hebatkan...hehehe...


seawal 5.30 pg hari Rabu, mak aku dah kejutkan....tp aku sebenarnye dah bangun kul 2 pg....x tau kenapa, x leh tido, mata ni segarje....tp idak lah berdebar2 tahap gaban, masih blh dikawal....cuma pagi tu  berapa kali aku ke tandas....senang lak aku membuang, kalau x mmg susah...pagi tu mak aku buat roti sardin...sapu sekeping, tp x leh telan....aku bg myhub hbskan...mmg x lapar masa tu, atau aku dag gig dud...hehehe....



dalam 6.30 pg bertolak ke seremban....adik aku yg no.2 ikut sekali...nasib baiklah jalan kat bukit putus dah buat kan...kalau x kul bp lah aku gerak...maun 5 pagi....sampai wisma negeri dah kul 8....tanya pak guard..tempat intervw dah tukar, nasib baik bertnya...kalau x jenuh nak cari...



Pejabat Kerajaan Negeri Sembilan...


cantik bangunan minangkabau...







daftar nama....dan susun salinan sijil...orang tu tolong ajarkan...



sampai je, aku ingtkan akulah orang yang terawal bawah 5 lah,,,rupanye no. ke 18....alamak jauhnye...macam mana nak pusing2 kat seremban ni....huhuhu....dioarng ni tepati masalah...kalau x sll nye akulah antara orang yg awal...rupanye idak utk kali ini....utk satu jam yng pertama...mak ai punyalah lama...3 orgje yg baru masuk...seorang 20 minit...soalan apalah yg ditanya ni...cuak betul.....kul 9 adik aku ajak brekpes...aku mmg x leh masuk mknn...selagi x selesai...selagi tu pert aku rasa penuhje...kenyangje....




mmg sunggu boring menunggu...disebabkan mmg aku nak sangt keje ngan kerajaan...kena sabar menunggu....punggung ni dah kematu...pinggang dah rasa sakit...dah mula nak pitam...sabarjelah....aku minu air mineral adik aku beli....makan gula2 kasi tenaga sikit...kan x pasal2 aku pengsan kat situ lak....


kul 1 tghari barulah turn aku...ya Allah punyalah berdebar....mmg x leh nak ckp lah..mcm biasalah sesi perkenalan...lps tu soalan2 power keluar dari penemuduga...2 orag, kedua2nye wanita...sungguh strait....x de konar2...lurusje....huhuhu....


jam 1.20 tghari tamat lah sesi temuduga...x sabar nak balik...mood utk jalan2 x ada...sbb masing2 penat menunggu...berhenti kat Kuala Pilah utk mkn tghari...dan trus balik Jelai...untuk intervw ni aku x letakkan harapan tinggi...terpulang pada rezeki...kalau ada utk aku alhamdulilah...kalau x aku setia berkhidmat utk KPYPJ....bersemangt seh...hehehe....





2 comments:

sonata anak kancil said...

semoga berjaya...

MAMASYAZA said...

akak pun dulu ada skali g interview utk kenaikan pangkat, masuk 3 org sekali, memang gabra, cakap omputih lak tu, lagik la gabra...hehehe